ð PRVI POLET PO-2 PO 37 LETIH
ð Zaključna dela na letalu
ð Nekaj  foto utrinkov     
ð PO-2: prva faza obnove
ð Izbira in obnova motorja
ð

Izdelava nosilca motorja

ð Doslej opravljena dela na PO-2
ð

Prvi vžig motorja - film

ð Prvi vžig motorja - foto
ð Foto utrinki obnove - galerija 1
ð Foto utrinki obnove - galerija 2
ð Foto utrinki obnove - galerija 3
ð Foto utrinki obnove - galerija 4
ð Video posnetek obnove PO-2
ð Več o zgodovini letala PO-2
Po-2 po končani prvi fazi obnove
 
PO-2 po zaključeni prvi fazi obnove leta 1996

Koroški Aeroklub Slovenj Gradec se ponaša z enim najredkejših letal na svetu znamke Polikarpov PO-2. Letnik izdelave našega letala je 1937, ponaša pa se s serijsko številko 0076.  Že pred približno desetimi leti smo se odločili, da bomo letalo obnovili. Takrat sta obnovo konstrukcije letala in zamenjavo platna izvedla g. Albin Novak, ter danes žal že pokojni g. ing. Jože Perhavec. Celotna obnova je takrat trajala približno 10 mesecev, končana pa je bila leta 1996. V letošnjem letu bomo z obnovo letala nadaljevali. Tokrat je na vrsti vgradnja motorja in finalizacija vseh ostalih podrobnosti. Po obnovi bo letalo imelo prvotni videz, z njim pa bo mogoče seveda tudi poleteti, predvidoma še jeseni letos.  Tokratno fazo obnove bo izvedel g. Alojz Tretjak iz Male Mislinje, po poklicu letalski tehnik-kontrolor, ki ga je upravni odbor KAS v letošnjem letu imenoval za vodjo projekta obnove letala PO-2. Pri obnovi letala sodeluje tudi g. Jože Lukanc.

 

IZBIRA IN OBNOVA MOTORJA

Motor M-11FR pred obnovo Izgled motorja M-11FR po obnovi


V letu 1999 je Koroški aeroklub uspel nabaviti originalen nov motor. To je pet-cilinderska zvezda, M-11FR s 160 KM. Takole "žalostno" je bil videti motor pred obnovo.

 


Takole pa je videti motor potem, ko je bil razstavljen, dekonzerviran, pregledan in ponovno sestavljen (pripravljen za vgradnjo). Sedaj se  iščejo še variante in material za izdelavo nosilca motorja, prav tako se išče še izdelovalec prirobnice propelerja.

Na vrh

IZDELAVA NOSILCA MOTORJA

Nosilec motorja je že pritjen Detajl nosilca motorja


Material za izdelavo nosilca motorja, ki je narejen po originalnih načrtih, je bil nabavljen v podjetju Zlin. Nabavo je organiziral g. Jože Potočnik iz Mislinjske dobrave.

 


Takole izgleda detajl nosilca motorja. Pri sami izdelavi pa sta poleg g. Tretjaka sodelovala še g. Jože Lukanc, ter g. Janez Knez, ki je izvedel varjenje cevi.

Na vrh

NA LETALU SO DOSLEJ POLEG DELA NA MOTORJU OPRAVLJENA ŽE NASLEDNJA DELA:

P Opravljen je bil pregled celotnega letala in njegovih delov
P Gorivna instalacija je pregledana in kompletirana
P Oljni sistem je v celoti gotov
P Delno obnovo propelerja je naredil g. Mišo Rakuša iz Ptuja
P Prirobnico za propeler so izdelali v podjetju Gorenje
P Izdelan je nosilec motorja, več informacij preberite tule
P Motor letala je pritrjen, čaka ga še drugo testiranje
P Letalo je sestavljeno v celoti, tudi pokrov motorja
P Pnevmatike so zamenjane z novimi
P Potekajo še finalna dela na motorju na zmaju in v kabini

PO2 čaka na vgradnjo motorja

 

TUDI VSAKA POMOČ PRAV PRIDE ...

PO2 med obnovo pri g. Tretjaku

Ponovno smo poslali prošnjo za pomoč pri nabavi rezernih delov in izdelavo manjkajočih delov v 15 BRVL Brnik Slovenske vojske, na odgovor še čakamo.

Obnova letala trenutno poteka pri g. Alojzu Tretjaku doma, seveda po originalnih načrtih in dokumentaciji letala. Zaključna dela pa se bodo izvršila na letališču v Turiški vasi.

Na vrh

VIDEO POSNETEK POTEKA OBNOVE PO-2

Lahko si ogledate tudi video posnetek obnove letala Po-2, ter kratko predstavitev vodje projekta obnove letala, g. Tretjaka. Oddaja je nastala v produkciji televizije VTV, ter bila predvajana v oddaji Dobro jutro. Dolžina datoteke je cca. 47MB, za download in ogled priporočamo širokopasovno internetno povezavo.
 
Obnova Po-2  (Za download uporabite desni klik miške in opcijo Shrani kot)

 

VIDEO POSNETEK PRVEGA VŽIGA MOTORJA 

Končno je nastopil čas, da prvič preizkusimo delovanje motorja našega Po2. Lep sončen popoldan, 30. Oktobra je bil kot nalašč zato. Posnetki so bili narejeni z digitalnim fotoaparatom (hvala Žiki). Sicer pa, dolžina datoteke je cca. 31MB, za download in ogled priporočamo širokopasovno internetno povezavo.
 
Prvi vžig motorja  (Za download uporabite desni klik miške in opcijo Shrani kot)

 

FOTO UTRINKI IZ DELAVNICE ...

Zaradi vse večjega števila smo slikice preselili v foto galerijo.

Galerija 1 Galerija 2 Galerija 3 Galerija 4    
 

PRVI VŽIG MOTORJA, 30. 10. 2004

 

     

Na vrh

ZAKLJUČNA DELA NA LETALU, 03. 04. 2005

Obnovitvena dela na našem Po-2 se bližajo koncu, potrebnih je le  še nekaj finalnih del, ki pa seveda vzamejo kar precej časa. Istočasno se ureja tudi vsa potrebna dokumentacija za registracijo letala. Predvidevamo, da bodo dela končana še v mesecu aprilu letos, ter da bodo v tem mesecu izvedeni tudi vsi testi motorja. V primeru, da gre vse po načrtih predvidevamo, da bo letalo lahko poletelo že med dnevi odprtih vrat letališča (30. april, 01. marec). Nekaj fotografij, kako trenutno izgleda Po-2 si lahko ogledate tukaj.

Na vrh