PO-2 med pristankom
Koroški Aeroklub Slovenj Gradec se ponaša z enim najredkejših letal na svetu znamke PO-2. Letalo, katerega obnova je trajala deset mesecev in stala 12.5 milijona tolarjev, je na ogled na letališču Slovenj Gradec. Jože Perhavc je za obnovo letala porabil 2500 delovnih ur. Danes je letalo obnovljeno in čaka na motor. Po pritrditvi motorja bo možno s tem letalom tudi poleteti.

Poletite z letalom PO-2



Konstruktor letala PO-2 je Nikolaj Nikolajevič Polikarpov, ki je živel od leta 1892 do leta 1944. Letalo PO-2 se je najprej imenovalo U2 in šele po smrti konstruktorja dobilo popularno ime PO-2. Osnovna zamisel moči motorja je znašala 125 KM, kasneje pa so vanj vgrajevali tudi močnejše motorje, od katerih je bil najbolj znan zvezda motor M-11D. Popolnoma lesena konstrukcija letala je imela najprej oglata krila, s kakršnimi je prvič poletel 7. januarja 1928 leta. Po prvih poletih je konstruktor napravil manjše konstrukcijske popravke, krila je primerno zaoblil in popravil izgled letala. Poizkusni pilot je bil znani letalec Gromov. Po poizkusnih letih je leta 1929 stekla serijska proizvodnja, ki je potekala vse do leta 1959. Zgrajenih je bilo okoli 40.000 letal. Letala so bila namenjena za šolanje, vadbene polete, zdravstveno oskrbo, štabna letala, vodna letala.


NEKAJ PODATKOV O NAŠEM "OLDTIMERJU"
 

Tehnični podatki o letalu

Tehnični podatki o motorju

razpon gornjega krila 11,4 m
razpon spodnjega krila 10,56 m
dolžina trupa 8,17 m
višina letala 3,1 m
premer elipse 2,35 m
hitrost pristajanja 72 km/h
dolžina pristajalne steze 205 m
dolžine steze za vzlet 190 m
največja višina leta 3000 m
masa praznega letala 770 kg
masa dovoljenega tovora 350 kg
enovrstna zvezda (pet cilindrov) M-11D
masa motorja 160 kg
moč motorja 125 KM
najvišji dovoljeni obrati 1760 o/min
poraba goriva 23-25 kg/h
resurs motorja 400 ur
Na vrh