Koroški aeroklub Slovenj Gradec

Polikaprov Po-2

Koroški Aeroklub Slovenj Gradec se je lahko pohvalil z lastništvom enega najredkejših letal na svetu

Vžig motorja Polikaprov Po-2 – Koroški aeroklub Slovenj Gradec

Letnik izdelave letala je 1937, ponaša pa se s serijsko številko 0076.  Obnovo konstrukcije letala in zamenjavo platna sta najprej izvedla g. Albin Novak ter g. ing. Jože Perhavec. Celotna obnova je takrat trajala približno 10 mesecev, končana pa je bila leta 1996. Koroški aeroklub Slovenj Gradec pa je nato z obnovo nadaljeval. 

Tokrat je bila na vrsti vgradnja motorja in finalizacija vseh ostalih podrobnosti. Po obnovi je letalo imelo prvotni videz, z njim pa je bilo mogoče seveda tudi poleteti. Nadaljevalno fazo obnove je izvedel g. Alojz Tretjak iz Male Mislinje, po poklicu letalski tehnik-kontrolor, ki ga je upravni odbor KAS imenoval za vodjo projekta obnove letala PO-2. Pri obnovi letala je sodeloval tudi g. Jože Lukanc.

Obnova letala je poteka pri g. Alojzu Tretjaku doma, seveda po originalnih načrtih in dokumentaciji letala. Zaključna dela pa se se nato izvršila na letališču v Turiški vasi.

Motor za PO-2

V letu 1999 je Koroški aeroklub uspel nabaviti originalen nov motor, pet-cilindersko zvezdo, M-11FR s 160 konjskimi močmi. Motor je bil nato razstavljen, dekonzerviran, pregledan in ponovno sestavljen ter pripravljen za vgradnjo. Sledilo pa je iskanje možnosti in materiala za izdelavo nosilca motorja, prav tako pa se je iskal izdelovalec prirobnice propelerja.

Nosilec motorja

Material za izdelavo nosilca motorja, ki je narejen po originalnih načrtih, je bil nabavljen v podjetju Zlin. Nabavo je organiziral g. Jože Potočnik iz Mislinjske dobrave.

Takole pa je izgledal detajl nosilca motorja. Pri sami izdelavi pa sta poleg g. Tretjaka sodelovala še g. Jože Lukanc, ter g. Janez Knez, ki je izvedel varjenje cevi.

Opravljena so bila še naslednja dela:

  • Opravljen je bil pregled celotnega letala in njegovih delov
  • Gorivna instalacija je pregledana in kompletirana
  • Oljni sistem je v celoti gotov
  • Delno obnovo propelerja je naredil g. Mišo Rakuša iz Ptuja
  • Prirobnico za propeler so izdelali v podjetju Gorenje
  • Izdelan je nosilec motorja, 
  • Pritrjevanje motorja in testiranje
  • Celotno sestavljanje letala, tudi pokrov motorja
  • Pnevmatike zamenjane z novimi
  • Razna finalna dela na motorju na zmaju in v kabini

Oglejte si galerijo slik obnove